Jak vyučujeme

V tomto školním roce oslaví Pražské humanitní gymnázium deset let své existence. Vstupujeme tím do nové etapy svého rozvoje, která je úzce spjata s naším zapojením do mezinárodní sítě škol a s možnostmi, které tato spolupráce přináší.

Jasně jsme si stanovili směr, který staví na individuálním přístupu, otevřené komunikaci a kvalitní výuce zaměřené na rozvoj kompetencí – například schopnosti debatovat, prezentovat či pracovat s různými zdroji včetně umělé inteligence. Naším cílem není memorování, ale porozumění, tvořivost a samostatné myšlení.

Jsme součástí sítě škol Consilium, která patří do vzdělávací skupiny Dukes Education. Díky tomuto mezinárodnímu zázemí můžeme čerpat z bohatých zkušeností a příkladů dobré praxe, aniž bychom ztratili osobní přístup a rodinnou atmosféru, které jsou pro naše školy typické.

Věříme, že skutečné vzdělání nespočívá pouze v množství znalostí, ale především v jejich propojení s praktickými dovednostmi, kritickým myšlením a schopností obstát v neustále se měnícím světě.

Naší vizí je škola, která inspiruje, motivuje a otevírá studentům dveře k jejich budoucnosti – a přitom zůstává místem, kde se všichni cítíme dobře.

PhDr. Lukáš Borovička, Ph.D.,
ředitel Pražského humanitního gymnázia

PROJEKTOVÁ VÝUKA

Projektová výuka podporuje rozvoj kritického myšlení, řešení problémů, spolupráci, samostatnost a zodpovědnost. Výhodou a zároveň cílem projektové výuky je propojení teorie s praxí. Tento způsob výuky umožňuje zapojení studentů do tvorby obsahu vzdělávání a přijetí zodpovědnosti za vlastní studium. Studenti procvičují prezentační dovednosti, vyhledávají relevantní zdroje informací, pracují s odbornými texty, mnohdy v cizích jazycích.

Skupina studentů řeší nějakou komplexní otázku, problém nebo výzvu a snaží se dojít ke konkrétním závěrům, odpovědím či doporučením. Ve skupinách si studenti mohou vyzkoušet různé role a spolupráci s dalšími studenty v sestavách, které se obměňují.