Projekt „Půdní přestavbou ke vzdělávání ve 21. století"
Stručný popis projektu:
Předmětem projektu Půdní přestavbou ke vzdělávání ve 21. století je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury v oblasti středoškolského vzdělávání a zvýšení její dostupnosti. Projektem dojde k vybudování nových odborných učeben a odborných kabinetů s vazbou na klíčové kompetence – přírodní vědy, práce s digitálními technologiemi a cizí jazyky.
Cíle projektu:
Realizace projektu je tedy důležitá a povede k rozvoji kompetencí, které v budoucnosti zvýší uplatnění žáků na trhu práce, a to v oblasti, kde dnes kvalitní absolventi chybí a snadno si hledají uplatnění. Kvalitní a efektivní výuka, která kromě základního učiva rozvíjí i jejich obecné dovednosti (například schopnost spolupráce, řešit problémy, kriticky analyzovat informace atd.), je základní odrazový můstek žáků do dalšího života.
Projekt „Půdní přestavbou ke vzdělávání ve 21. století" je spolufinancován Evropskou unií.
Erasmus
Projekt Erasmus s akreditačním kódem 2023-1-CZ01-KA120-SCH-000194421 má za cíl rozšířit výuku nejazykových předmětů metodou CLIL, která propojuje cizí jazyk s odbornými předměty. Dále se zaměřujeme na prohloubení jazykových schopností a znalostí učitelů nejazykových předmětů v anglickém jazyce, což přispěje k lepší komunikaci v mezinárodním prostředí. Naším třetím cílem je posílit multikulturní výchovu a porozumění mezi různými národy a kulturami, čímž podporujeme rozvoj tolerance a vzájemného respektu. V rámci projektu jsou připravovány dlouhodobé mobility studentů a také skupinové mobility do Německa, Španělska a dalších zemí, což nabídne příležitosti k rozvoji mezinárodních zkušeností a posílení evropské spolupráce.
ExplorEDU – Moderní technologie ve vzdělávání
Naše škola se zapojila do inovativního projektu ExplorEDU, který zkoumá, jak mohou moderní digitální technologie obohatit výuku a zefektivnit vzdělávací proces. Cílem je nejen testovat nástroje, jako je umělá inteligence (ChatGPT-4), ale také pochopit jejich přínosy i výzvy a vytvořit praktický manuál pro jejich smysluplné využití ve školství. Během tohoto školního roku vybraní učitelé experimentují s novými výukovými metodami, sdílejí své zkušenosti a analyzují dopady na vzdělávání i motivaci žáků. Díky
tomu získáme cenné poznatky, které pomohou učitelům rozvíjet digitální dovednosti a nabídnou žákům moderní, interaktivní výuku podporující kritické myšlení, kreativitu a aktivní práci s informacemi. Projekt ExplorEDU přináší budoucnost vzdělávání do současnosti.
Výzva 48 – Modernizace zařízení a vybavení pražských škol
Číslo projektu: CZ.07.4.67/0.0/0.0/19_073/0002272
Za pomoci výzvy se nám v nadcházejícím roce podaří vybavit jednu učebnu k polytechnickému vzdělávání, kde bude možné pracovat s různými digitálními technologie. K úpravám dojde i ve dvou dalších učebnách. Úpravou projde jazyková učebna ve 3. patře a dojde k inovaci učebny k rozšíření cizojazyčné výuky za pomoci digitálních technologií a softwaru pro jazykové vyučování.
iKap 2 – Inovace ve vzdělávání
Projekt řeší podporu pedagogických pracovníků ze strany školních psychologů, speciálních pedagogů, mentorů, koučů a dalších odborníků. Projekt podporuje zlepšení spolupráce a sdílení zkušeností mezi školami a podporuje projektové vyučování založené na propojení praxe a teorie. V rámci projektu vytvoříme edukační prostředí tak, aby bylo možné pracovat s heterogenní skupinou žáků a akceptovat tak různorodost kultury, jazyka a věku.
iKAP II – Inovace ve vzdělávání. Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0021106
iKap II - výzvy č. 02_19_78 OP VVV
Výzva podporuje zkvalitnění řízení škol a zvýšení kvality vzdělávání na území krajů prostřednictvím realizace zastřešujících aktivit, které doplňují dílčí aktivity škol. Formou vzdělávání, mentoringu a síťování budou podpořeni pedagogičtí pracovníci, vedoucí pedagogičtí pracovníci i střední management škol. Důraz je kladen také na zvýšení kvality odborného vzdělávání a podnícení zájmu dětí a žáků o technické obory cestou spolupráce mezi MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ v regionu s vazbou na zaměstnavatele. Projekt dále podporuje tandemovou neboli párovou výuku a intenzivní spolupráci učitelů v průběhu jedné hodiny. Naši učitelé budou mít možnost se inspirovat u svých zahraničních partnerů.
eTwinning
Naše škola je zapojena do mezinárodního programu eTwinning, který propojuje nejrůznější školy napříč Evropou. Platforma slouží k vytváření a realizaci nejrůznějších aktivit, umožňujících žákům pracovat s vrstevníky z různých škol a vybrané problémy řešit v anglickém jazyce. Žáci posílí své kompetence v interpersonálních dovednostech, týmovou kooperaci, jazykové dovednosti, jelikož budou aktivně používat cizí jazyk (angličtina, němčina, španělština, francouzština). Žáci budou mít možnost seznámit se s cizími kulturami a rozšíří si všeobecný přehled.
Výměnné projekty
Během školního roku 2021/2022 nabídneme žákům možnost účastnit se dvou zahraničních projektů se španělskými školami. Jedna z nich je střední škola v Alicante a druhá v Seville. Výměnný projekt bude probíhat 14 dní - 7 dní v zahraničí a 7 dní v Praze. Projekty předpokládají ubytování žáků v rodinách, jelikož jedním z hlavních cílů je, aby žáci intenzivně komunikovali v anglickém jazyce, aby si někteří z nich vyzkoušeli komunikovat ve španělštině a aby poznali méně známé prostředí a kulturu.
Výzva 54 PHG
Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Cílem projektu CZ.07.4.68/0.0Ú0.0/19_071/0002011 je Zvyšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikuturní společnosti prostřednictvím aktivit personální podpora, projektová výuka a stáže pedagogů v zemích EU.
Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_003/0004238
Naše škola realizuje projekt "Zvýšení podpory žáků a další vzdělávání pedagogických pracovníků", který je zaměřen na personální podporu, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání a spolupráci s rodiči žáků a veřejností. Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
DIGITALIZUJEME ŠKOLU REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY - KOMPONENTA 3.1
V rámci komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace investice přispívá na vybavení žáků digitálními technologiemi pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí a na prevenci digitální propasti.